De ce este atât de importantă industria business Intelligence

 

Business intellignece este domeniul ce are ca scop analiza datelor companiei pentru a oferi management-ului privirea de ansamblu mult necesară luării deciziilor importante, și de a facilita un cadru de mună eficient și organizat în care echipa ta își poate desfășura activitatea.

Industria constă în aplicațiile dezvoltate pentru a ajuta antreprenorii să analizeze datele companiilor acestora mai ușor și precis. Acestea sunt adesea date precum: cheltuielile/veniturile firmei, eficiența angajaților, productivitatea, respectarea termenelor limită, numarul de vânzări etc. . Avantajul foarte mare oferit de aceste aplicații este faptul că ele îți abstractizează datele numerice în grafice, tabele și alți indicatori, ușori de interpretat, mulțumită cărora tu vei lua deciziile într-un mod informat.

Această abstractizare oferă conducerii firmei o aparență de joc de strategie, unde vei vizualiza impactul deciziilor tale asupra preformanței și îți vei optimiza tactica pentru a avea rezultate mai bune.

Aplicațiile din sectorul business intelligence sunt variate, iar în principal, acestea sunt împărțite în trei categorii: Enterprise Resource Planning (ERP), Customer Relationship Management (CRM) și Project Management.

Modulele aplicațiilor ERP se ocupă cu gestiunea resurselor firmei, precum timpul, banii, materialele, resursa umana etc., iar tot acestea sunt responsabile pentru crearea de indicatori pentru firmă

Aplicațiile CRM se ocupă strict de relația cu clienții. Acestea facilitează un workflow eficient în special în rândul echipei de vânzări, deoarece un CRM va juca rolul unei agende electronice comune, unde agenții de vânzări țin evidența clienților.

 Deoarece adesea clienții au nevoie de ajutor pentru că întâmpină varii probleme, un modul de ticketing este excelent pentru a stabili legătura cu ei, într-un mod punctual. Aceștia pot face un ,,ticket” ce semnalează o problemă, iar angajatul căruia îi este atribuit clientul respectiv va fi notificat de acel ticket, creând un mediu profesional de a manageria defecțiunile tehnice.

Desigur, cele mai multe software-uri CRM vor conține și o funcționalitate de contractare, ce va grăbi această parte importantă a încheierii unei vânzări prin generarea de contracte tipizate.

Iar în final, aplicațiile de Project Management se ocupă.. ei bine.. de managementul proiectelor. Deși sună simplu și mulți antreprenori vor spune că se descurcă foarte bine și pe cont propriu la acest capitol, managementul proiectelor  se poate complica rapid, în ciuda aparenței de simplitate. Aceste soft-uri îți vor permite organizarea proiectelor pe sarcini, care sunt la rândul lor atribuite echipelor de lucru create de tine. Bineînțeles, progresul echipelor este monitorizat, caracteristică ce îți permite să determini eficiența fiecăruia.

Colaborarea cu clientul pe baza proiectelor vine la pachet cu multe avantaje, printre care stabilirea unui cadru de lucru profesional, și asigurarea unui proces de lucru productiv și eficient.

 

Importanța industriei business intelligence este evidentă prin prisma acestor avantaje oferite de aplicațiile de ERP, CRM și Project Management. Companiile ce nu se folosesc de aceste metode manageriale moderne, sunt la riscul de a rămâne cu mult în urma competiției, implicit la riscul de a pierde bani.