Ce face mai exact o aplicație de Customer Relationship Management?

O aplicatie de tip CRM este esențială în gestiunea relației cu clienții. Aceasta va asista atât procesul de prospectare de noi clienți, cât și procesul de vânzare și simpla comunicare de rutină cu aceștia.

Softul CRM va îmbunătăți modul de operare al echipei tale de vânzări, punându-le la dispoziție o aplicație de organizare a contactelor ce permite importarea bazelor de date cu potențiali clienți și categorizarea acestora, în funcție de etapa din procesul de vânzare.

De asemenea, un aspect foarte util este crearea de template-uri de e-mail pe care le poți distribui în masă clienților sau potențialilor clienți, sub forma de newsletter. Poți face acest lucru prin intermediul aplicației CRM.

La fel ca în cazul softului tip ERP, centralizarea datelor este un avantaj enorm. Toți clienții, toată echipa de vânzări, toată comunicarea dintre aceștia, într-un singur loc, ușor de accesat și de organizat. Gradul ridicat de organizare oferit de o aplicație de acest tip, duce la o conversie mai eficientă a contactelor în clienți.

Industria programelor CRM nu își va încetini creșterea prea curând. Conform celor de la Superoffice, cifra de afaceri a întregii industrii va ajunge la aproximativ 80 miliarde de dolari până în 2025. Această cifra enormă arată nevoia firmelor de a-și manageria mai bine relația cu clienții, iar aceste programe le îndeplinesc nevoile de comunicare.

Eficiența și organizarea sunt cheia către succes pentru orice activitate din cadrul firmei. Ar trebui să te gândești serios la a aduce această tehnologie în firma ta, deoarece îți va face viața mult mai productivă și mai ușoară. Deși este, într-adevăr, un pas mare în viața unei companii, adoptarea unei aplicații CRM devine din ce în ce mai accesibilă, iar companiile care produc aceste soft-uri le fac din ce în ce mai ușor de utilizat.